I have done it!

Sjukt sjukt sjukt!
Min dag kunde har nog inte börjat sämre än denna dag. Det va inte meningen att ja skulle gå upp idag tror ja.
Här får ni min story. inte alls dramatiserad. =)

Igår så jobbade ja kväll o micke hade bjudit hit sin bror med familj så vi hade lite mys här hemma. Så skulle Micke köra mig till jobbet imorse eftersom det blev sent men så hittade han inte bilnycklarna! panik!!!! Ja skulle börja i Linhem kl 7 o kl va halv 7. så ja slet mitt hår, skrek åt Micke o sprang som en jude ner till stationen i hopp om att det skulle gå ett tåg!!! svettig som ett as o förbannad som en geting inser ja att nästa tåg går halv 8!!!!!!?. va fan ska ja ta mig till va det ända ja tänkte på. då ser ja en taxi o springer fram till den, sliter upp dörren o flåsar "VAD TAR DU UT TILL LINGHEM?! Gubben hinner inte ens svara innan ja kastar mig in o vrålar "DET ÄR SKIT SAMMA FÖR JA MÅSTE ÄNDÅ ÅKA MED DIG!" Lite chokad av mitt karla vrål börjar han sagt att tuffa ut mot landet o eftersom det gick så segt ville ja bara vråla åt honom igen "GASEN I BOTTEN GUBBSTRUTT!"

Så summan av kardemumman, ja blev endast 3-5 minuter sen. Men kl Kvart i nio ringde nästa problem. Min jobbarkompis hade fått nån slagt pyspunka på bilen o fick inte upp ventilen som hade frusit igen. Det slutade med att hon i stort ett körde på fälgen till jobbet.



Vad resan kostade? ja jag kan ju säga att ja hellre hade använt som pengarna som en reserv för en alldeles för rolig utekväll eller gett måånga fattiga barn mat i en vecka.


Bra jobbat Mallan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback