Kungamordet

Det är nog en utav de mest verkliga serier ja har sett. Den handlar om arrangerade giftemål och hustrumissahndel. Det sker hela tiden över hela Sverige i större skalor än vad vi kan ana.

Det här är något som verkligen berör mig. Det skär i mitt hjärta att det finns kvinnor som går o lägger sig varje kväll o tänker "Jag har klarat ännu en dag men hur blir det imorgon?" Förstå hur hemskt det måste vara för en kvinna som lever i det här som inte ens vågar lita på sig själv. Att fortsätter att ta all skit o finner sig i att någon anna bestämmer ens val i livet.



Alla borde ha sett debatten på tv4 om Hedersrelaterat våld.



Stå på er

/M

Kommentarer
Postat av: Laven

Hello, haha okej det ska vi ta o fixa ;) ååh ja gärna det vill jag!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback