måndag * igen

de känns rätt gött att ha kommit tillbaka till sitt skrivande igen. friskt på någe vis.
nåja.. iaf så har Malin Denise Dahlqvist Thunberg ÄNTLIGEN orkat ta tag i sitt liv. Jag har nämligen börjat röra på mig efter en lång tids svullande. Jag vill ge det en chans. Började redan igår men idag var det stenhårt som gällde.
Efter lördagkvällens svullande framför tvn så slog mig en tanke att "Malin, ta tag i dig själv! Ligg inte här o flöta!" så den gigantiska godispåsen delades upp i två. Jaa.. jag åt upp mer än hälften iaf men ja lämna snikersen åt sitt öde i ett skåp tillsammans med ett par romerska bågar o annat smarrigt. Där ligger dom ännu. Jag övervann ett av anfallen idag.
Låt mig berätta:

Jag kom hem efter en dags arbete. Pga dålig planering så hade lunchen bestått av 4 köttbullar, en tomat o nudlar. Låter lika äckligt som det var men ja har förgyllt dagen med en massa äpplen. Tack gode gud att det var goda annars så hade ja dött. Men till det jag vill komma. Jag kom som sagt hem efter en dags arbete. Dö trött och VRÅL hungrig! äta,äta,äta.. Laga mat? Jobbigt! Men ja har jul lovat att göra ungspannkaka med bostongurka i! Aaa.. Satan. Men hallå ja är hungrig NU!  När jag låg där i soffan kom genialet på att "hmmm.. godiset!" Det låg mkt riktigt där ja lämnade det på lördagkvällen. Jag stod en stund o snegla på det o tänkte att en liiiiiten bit gör inget men kom snabbt på mig att tar ja en så är allt förstört redan första dagen.  Jag tog mig till sans o satte mig framför 7th heaven igen. GOOOOODIS! Ack nej. Malin tog ännu ett gott äpple o en rågis. Ni må tro att ja är stolt:P

Kan även framföra att igår gick jag o micke runt ån i en timme även idag fast då slog jag till på stavarna=) Det va jobbigt bill ja lova.  Imorrn får jag biljetterna till simhallen som jag är GRANNE MED MEN ÄNNU INTE BESÖKT SEN VI FLYTTA HIT (lat).. Jaja.. En chans till sen får jag väl börja skrammla till nått dyrare alternativ ;)


På lördag ska jag bryta liiiite av reglerna. Ceder o jag ska ut . (slut)


(´´,  ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback