imorgon. ett år

Imorgon är det ett år sedan ja sprang ut med min vita mössa o skrek som ett as.. hmm.. känns som igår. VILL IGEN!
när ja va på väg till jobbet imorse så såg ja de lyckliga ansiktena o hörde dess sång. ja kom på mig själv med min fåniga min stå där o le.  känslan av att vilja springa med o skrika,  lyfta på hatten låg väldigt nära mitt hjärta.  Det här är deras dag. Min va för ett år sen. Det va nog en utav de bästa/värsta dagarna i mitt liv. Att dagen efter vakna med en fruktansvärd baksmälla, att inse att det är faktist här livet börjar, måste skaffa ett stadigt jobb, viktiga papper, vänner som försvinner... Inse att man inte längre är skyddad av den trygga skolmiljön i de fina bänkarna tillsammans med någon som talar om hur o vad du ska göra. känns tomt men bra...
det bästa med den dagen är att man inser att jag är fri. jag är klar här! jag behöver inte återvända till en bänk. man kunde iofs valt det alternativet efter nian men det är nästan ett tvång att gå gymnasium idag för att ha en chans... men att faktist inse o känna att, Fan va ja är bra! för man är tusen gånger bättre än människorna utan mössor även om de så vore 100 år o aldrig tagit studenten. man är bäst iaf.

Det är er dag ja pratar om. Lev i den! Känn att du är bäst för det är du.


Jag minns min dag som igår. Fy fan va jag va bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback