Ett udda tvång

Idag på jobbet kom ja på mig själv med att ja kan inte lämna en diskmaskin om det är oreda i den. Alltså inte riktig oreda utan ja kan inte med att djupa tallrikar står med flata o små om vart annat. Sånt måste ja sortera så att allt står var för sig. Vanliga glas får inte stå på samma sida som plastglas osv. Hur sjukt är inte det?

Min mamma har alltid sagt att ja har lite tvång för mig.  tex om ja behöver tvätta den ena handen så måste ja blöta den andra med för annars kan ja inte ta i en handduk med båda. Så det är inte själva tvättandet som är mitt problem utan att ta i en handduk med en torr o en blöt hand. Det är helt sjuka saker eller helt vanliga (?)  

Snacka om seriösa funderingar på kvällen. Iaf så är hästpassen gjorda o ja känner mig mer än nöjd över helgens insatts på arbetet. Ja älskar verkligen mitt jobb men varför får man alltid för lite tack av den ordinarie personalen? Är det så svårt att säga "tack för att du städade i blablas garderob" el "tack för att du putsade fönstren" . Givetvis finns det tacksam personal absolut men det finns även vissa orginal som bara suckar o tänker "hon är bara en vikarie"

men skit i det för ja är inte där för personalen utan för de boende o ja älskar dom. skulle verkligen inte kunna byta ut dom mot nått! det är också en grej att man får sånna relationer till brukarna. Man blir orolig när dom är sjuka el värr.
 
När ja började min praktik ute i ullstämma tyckte ja att det va konstigt att vissa inte har el hade nåra släktingar men då sa Annelie "Det är vi som är deras familj" o ja man blir lite som deras släktingar, mammor o vänner.


Ja gillar mitt jobb o jaaa ja trivs med att BARA vara vårdare, är det nått fel?

Var på en föreläsning förra hösten o det va två etik ambasadörer (stavning) som kom o pratade om att just bara vara uska el vårdare. En utav dom berättade att hon gick ut med hösta betyg i allt men att hon verkligen trivdes med sitt jobb så varför läsa vidare.? Nu menar inte ja att ja inte vill läsa vidare MEN än så länge är ja nöjd med det ja har o det ja kan o ja har tänkt att stanna där en tid framöver...



Det här är bara massa kvällsbabbel.. faaast å andra sidan så är ju det Bloggen är till för.

bjuckar på ett par kvällsbilder om mej själv


      




Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback