hehe

Fick en kommentar om hur en överkörd bäver mår o ttroligen mår den inte så bra eftersom att det troligen är död.  Hoppas svaret räcker=)

Dagen har varit till en viss belåtenhet. Fick ju hoppa in o jobba även fast det va min lediga dag men så är det ibland. kom dit iaf o halva lägret hade troligen fått sista slängen av maginfluensa så det blev en näve vitpepparkorn o spritning upp till armhålorna. tTror att det mest sitter i skallen det där med att man inte blir sjuk om man äter vitpeppar. Det är så kul att jobba inom vården när det är så, not.

En arbetskamrat sa en förnuftig sak mitt i allt elände. Vi som jobbar med människor blir oftast inte alltid men oftast smittad av en brukare o då när vi blir sjuka så får vi ta den största smällen med en karensdag. Ingen har råd att va sjuk iaf inte som det är nu. Lovisa uppe på apet kom med Halsfluss (med nybörjad pencilinkur) Fatta va det märks på lön. Första dagen sitter du utan betalning sen är det bara 80% av lönen. Tänk om det krävs att vara hemma en vecka el två. Kul månad!

Jag höll mig på min vakt o det kändes som att ja blev sjuk men sånt sitter i skallen. Mår iaf bättre än igår.
Så när ja sluta tog ja mig hem för att börja tvätta det ENORMA tvättlass vi har skapat eftersom ja har bokat om tvättiden ett par ggr... Får se om allt hinns bli klart.

Ikväll blir det lungt för min del. ska nog pinna över o simmar lite senare när ja är klar. Pälsko slutar sent ikväll så ja är ensam allena.. måste ta mig till affären sen för att införskaffa lite nödvändigheter till middagen...



Ha en bra dag!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback