Facebook, en allmän beskådning

ja har just läst en artikel om att facebook kan skada dig och din karriär pga att arbetsgivarna numera går in där för att "kolla upp en" om man söker jobb.. Enligt mig är det väl både rätt och fel men det här kunde man ha gjort redan när Lunarstorm var som populärast och bloggandet var en nyhet. För även där lägger man upp bilder och texter till allmän beskådning. Ja visst är det lättare att hitta en person på Facebook genom ens namn men ska det verkligen vara så att arbetgivaren går på vad som står på nätet och vad som finns där? Det är ändå lite privat även fast det är för allmän beskådning. Jag skule aldrig vilja bli dömd efter det jag skrivit ut om mig själv eller hur ja ser ut på fyllebilder på nätet. Vad jag gör på min fritid ska inte räknas in på vad ja presterar på arbetet. Har jag fel?
Det vettiga jag ser med det här är att som arbetsgivare ser man vad det är för en person som man har att göra med. Man vill givetvis anställa rätt person som inte har råkat ut för trubbel osv så min åsikt är nog ganska delad.

Vad anser du?

http://www.e24.se/mankvinna/stil/etikett/artikel_236073.e24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback